Člověk a jeho zdraví – lidské tělo
A 01, A 02, A 03, A 04, A 05, A 06, A 07, A 08 - šablona určená k vyvození učiva o jednotlivých částech lidského těla
Možnosti využití:
- práce ve skupinách, ve dvojicích, individuálně
- jednotlivé barevné karty je možné rozstříhat jako „puzzle“ a při skupinové práci skládat (možnost soutěží)
- využití při hodině anglického jazyka při zpěvu písně „Hlava, ramena, kolena, palce“
-
černobílou variantu mohou žáci využít k popisu, dokreslení jednotlivých částí lidského těla (součást přílohy – leporelo) za pomoci mazacích fixů
A 09, A 10, A 11-1, A 11-2, A 12, A 13, A 14, A 15, A 16, A 17, A 18 – šablona znázorňující jednotlivé orgány lidského těla
Možnosti využití:
- práce ve skupině, ve dvojicích, individuální práce s použitím encyklopedie, prací na PC (žák si opět vybere jeden lidský orgán např. plíce a v encyklopedii si vyhledá zajímavosti týkající se této části lidského těla)
- u opět mohou být jednotlivé orgány rozstříhány jako „puzzle“ a žáci jednotlivě, či ve skupině vyhledávají a skládají jednotlivé části
- u pomocí suchého zipu lepí na původní šablonu A01 – A08
A 19, A 20, A 21 – motivační obrázky k vyvození učiva
Možnosti využití:
- žáci využívají tyto šablony k celkovému pohledu na jednotlivé soustavy
- možnost dokreslení, doplnění, popisu
- dává možnosti využití – relaxační cvičení, sexuální výchova atd.
-
A 22, A 23, A 24, A 25, A 26, A 27 – soubor obrázků smyslových orgánů
Možnosti využití:
- možnost využití opět jako „puzzle“ nebo pracuje s původní šablonou A01 – A08
- možnost využití v hodině matematiky (orientace levá x pravá). Sestavuje slovní úlohy typu: „Kolik prstů má 5 žáků….. Kolik očí mají 4 žáci….. atd.“
- využití při hodině slohu např. „Popiš oči své maminky.“
- každou kartu je možné využít při práci s encyklopedií (popis, dokreslení)
- pojmenuj prsty na své ruce
- v hodině výtvarné výchovy – nakreslit jaké máme chutě např. jablko – sladká, citrón - kyselá
A 28, A 29, A 30, A 31, A 32 – karty s názvy jednotlivých částí lidského těla, orgánů a smyslů
Možnosti využití:
- slouží k popisu při skládání „puzzle“
- při hře „Popiš mě“ – žáci pracují ve dvojících. Jeden leží na zemi a druhý k němu dává kartičky s popisem jednotlivých částí lidského těla.
- rozdáváme popisky a žáci k nim vyhledávají příslušné obrázky (možnost využití encyklopedie)
A 33, A 34, A 35, A 36 – opakování učiva, prevence patologických jevů (kouření, drogy atd.)
Možnosti využití:
- u žáci mohou plnit úlohy samostatně (sebehodnocení)
- u plní úlohy ve dvojicích a vzájemně si své práce hodnotí
- u vyjadřují svůj názor na škodlivé vlivy vyskytující se v naší společnosti
- u křížovky