Drobečková navigace

SZŠ LESNÁ > PROJEKT EU > Šablony > Člověk a jeho zdraví – lidské tělo

Člověk a jeho zdraví – lidské tělo

A 01, A 02, A 03, A 04, A 05, A 06, A 07, A 08 - šablona určená k vyvození učiva o jednotlivých částech lidského těla

Možnosti využití:  

  • práce ve skupinách, ve dvojicích, individuálně
  • jednotlivé barevné karty je možné rozstříhat jako „puzzle“ a při skupinové práci skládat (možnost soutěží)
  • využití při hodině anglického jazyka při zpěvu písně „Hlava, ramena, kolena, palce“
  • černobílou variantu mohou žáci využít k popisu, dokreslení jednotlivých částí lidského těla (součást přílohy – leporelo) za pomoci mazacích fixů 

 A 09, A 10, A 11-1, A 11-2, A 12, A 13, A 14, A 15, A 16, A 17, A 18  – šablona znázorňující jednotlivé orgány lidského těla

Možnosti využití: 

  • práce ve skupině, ve dvojicích, individuální práce s použitím encyklopedie, prací na PC (žák si opět vybere jeden lidský orgán např. plíce a v encyklopedii si vyhledá zajímavosti týkající se této části lidského těla)
  • u opět mohou být jednotlivé orgány rozstříhány jako „puzzle“ a žáci jednotlivě, či ve skupině vyhledávají a skládají jednotlivé části
  • u pomocí suchého zipu lepí na původní šablonu A01 – A08

A 19, A 20, A 21 – motivační obrázky k vyvození učiva

Možnosti využití: 

  • žáci využívají tyto šablony k celkovému pohledu na jednotlivé soustavy
  • možnost dokreslení, doplnění, popisu
  • dává možnosti využití – relaxační cvičení, sexuální výchova atd.
  •  

A 22, A 23, A 24, A 25, A 26, A 27 – soubor obrázků smyslových orgánů

Možnosti využití: 

  • možnost využití opět jako „puzzle“ nebo pracuje s původní šablonou A01 – A08
  • možnost využití v hodině matematiky (orientace levá x pravá). Sestavuje slovní úlohy typu: „Kolik prstů má 5 žáků….. Kolik očí mají 4 žáci….. atd.“
  • využití při hodině slohu např. „Popiš oči své maminky.“
  • každou kartu je možné využít při práci s encyklopedií (popis, dokreslení)
  • pojmenuj prsty na své ruce
  • v hodině výtvarné výchovy – nakreslit jaké máme chutě např. jablko – sladká, citrón - kyselá

A 28, A 29, A 30, A 31, A 32 – karty s názvy jednotlivých částí lidského těla, orgánů a smyslů

Možnosti využití: 

  • slouží k popisu při skládání „puzzle“
  • při hře „Popiš mě“ – žáci pracují ve dvojících. Jeden leží na zemi a druhý k němu dává kartičky s popisem jednotlivých částí lidského těla.
  • rozdáváme popisky a žáci k nim vyhledávají příslušné obrázky (možnost využití encyklopedie)

A 33, A 34, A 35, A 36 – opakování učiva, prevence patologických jevů (kouření, drogy atd.)

 Možnosti využití: 

  • u žáci mohou plnit úlohy samostatně (sebehodnocení)
  • u plní úlohy ve dvojicích a vzájemně si své práce hodnotí
  • u vyjadřují svůj názor na škodlivé vlivy vyskytující se v naší společnosti
  • u křížovky

AKTUALITY

 

Ve čtvrtek 27.11. od 16.00 hod se uskuteční třídní schůzky.

V pondělí 19. 11. 2018   v 8.00 hod. proběhne vánoční focení, které se z technických důvodů nemohlo uskutečnit       5. 11. 2018.

 

foot[1].png